mandag 4. februar 2019

Skilt


Jeg snakker ikke om sivil status, men om opplysningsskilt på institusjonen jeg er så heldig å ha plass på for tiden. Jeg bor på et flott rom i 2.etasje. De fleste med rullestol er det. Her om dagen gikk strømmen. Det gjorde at vi satt fast i etasjen og det slo meg at dette ikke kunne være bra i tilfelle brann. Jeg kikket opp på advarselsskiltet – I tilfelle brann- bruk ikke heis bruk trappene. Ja det skulle tatt seg ut med ti rullestoler i haug etter et bakkeløp ned bratte trapper. Fritt for å ligge øverst. Har du forresten tenkt over hvor lett det er å løpe ned en trapp på et bein?

Utenfor heisdøra er det et nytt skilt. Det sier noe om bruk av alkohol mens vi er her. Egentlig ikke noe problem, for det nærmeste jeg har vært alkohol her er rumpesprit og den frister ikke akkurat til de store festene. De skriver tydelig at det ikke er lov, men like under så står det at synlig beruselse blir ikke tolerert. Det betyr antagelig at usynlig beruselse kanskje er tillatt.

Det neste skiltet jeg fant står på døren inn til bassenget. Alle skal bruke fot-trekk i badeanlegget. Særlig…..Ikke alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.