onsdag 29. november 2017

Lite sår kan velte svær mann


Det er bare en fot og et lite sår, ikke større enn to millimeter, men altså stort nok til å sende en mann i senga igjen. Det har gått to og et halvt år etter første operasjon i foten, nå sju operasjoner etter havnet jeg så i senga igjen. Under det bitte lille såret kokte det og nok en gang hogg sykehusbakteriene tak i foten, så da vet man hvor jula skal feires. Nok en gang kommer frykten for å bare måtte kjøpe en sko og nok en gang må galgenhumoren hentes fram. Jeg lider egentlig ingen nød. Vi har et helsevesen som er veldig flinke, tross bakterier. Gode mennesker som hjelper til på beste måte, så det er ingen grunn til å klage. Ved siden av meg sitter det en som har det betydelig verre, uhelbredelig svulst på hjernen, en annen venn av meg har også en alvorlig diagnose. I det perspektivet har jeg det utrolig bra. Nå er man seg selv nærmest. Hendene er fulle av nålestikk, kan brukes som tesil. Det lille såret på foten ser helt uskyldig ut, men spytter ut eder og kanskje litt galle. Den hvitkledde flokken kjenner meg igjen fra alle de gangene jeg har ligget på samme avdeling. Det er en trøst, for jeg innbiller meg jo at jeg får litt bedre service da. Tror de synes litt synd på meg. Det er godt å få litt oppmerksomhet når livets vei blir litt humpete. Takk til alle Facebookvenner som ønsker god bedring. Dere har jo gjort den noen ganger nå og det holder med en gang J  Da er det bare å la neste dose intravenøs væske komme til sin rett

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.