lørdag 9. desember 2017

Sport må være usunt


Jeg er ingen sportsentusiast, men liker å se skiskyting og handball. Likevel blir jeg veldig betenkt når jeg hører hva som feiler en del av dem og ikke minst faren for alvorlige tilstander er tilstede. Hørte nettopp at en av skiskytterjentene fra Russland hadde «is i magen». I tillegg til dopinganklager høres ikke det sunt ut. Litt før hørte vi at en av sprintgutta gikk helt opp i rumpa på mannen foran. Det må de gjerne gjøre, men i beste sendetid er det noe drøyt. Den ene sa jo at han var jevnt oppi der også. Slikt trenger jeg ikke å vite.  For ikke å snakke om de to i kombinert som gikk på en kjempesprekk. Håper de ikke falt nedi. Flere har tatt seg helt ut. Det er jo ikke så rart, ski foregår ute. Noen er en skygge av seg selv. Det må være et mareritt og ganske spesielt i snøvær når sola ikke gir skygge. Det var ikke så mye bedre før i tiden, da kastet flere av skøyteløperne både en og to armer i siste runde. Nå gjorde sikkert ikke det noe, siden det var skøyter, bortsett fra at de sikkert slet med å knytte opp skøytene etterpå.  Så har vi hun som hadde et kanonløp. Hva i all verden gjør et kanonløp i langrenn, er det for å krige om seieren? Det er kanskje det som kalles skiskyting? Hører også at de flyr i bakken. Det er jo tragisk, fly skal være i lufta. Hører også at en av alpinistene hadde store problemer. Gi mannen en psykolog. Jeg hørte også at en av løperne gruset de andre. Ikke rart de andre går sakte når noen gruser sporet deres.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.