søndag 3. desember 2017

Ord for dagen


Med frokostbrettet i dag lå det ved et ark. Ord for dagen stod det på lappen, etterfulgt av en liten fortelling fra bibelhistorien. Jeg husker historien fra barneskolen. Det er rart hvor lenge slike ord sitter i. Kanskje vi skulle ha ord for dagen hver eneste dag. Ikke bare på søndager med et frokostbrett. Jeg er glad i ord. Jeg leker med dem hele tiden. Jeg kan sitte i et møte og flire for meg selv fordi ordet jeg kom på fikk en annen mening enn det var tenkt som. Nylig hørte jeg en foredragsholder som jeg er usikker på om forsnakket seg eller om det var bevist omskriving. Han sa; - Det kommer som julenissen på kjerringa. Smiler enda når jeg tenker på det. Det ble et ord for akkurat den dagen.   Det er godt å ha noen ord å leke med.  Den siste boken jeg skrev var full av ord, masse tull og tøys og handlet om livet bak scenen på Spelet om Heilag Olav. Det ble mine ord for dagen, useriøst, men godt for sjelen og kanskje også for noen rundt meg. Ordene jeg fikk i dag var seriøse og tankevekkende.  Skal ikke sammenligne de to i innhold, men begge gjør noe med meg. Her på huset har de også et ord for dagen, - Æ ska hjølp dæ æ. Fem gode ord som gjør det lettere å komme gjennom dagen. Mitt ord til dem, blir takk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.