tirsdag 3. oktober 2017

Håreisende




Jeg kunne prøvd å være morsom og sagt at jeg er dørselger og har kofferten full av hårbørster, såkalt hårreisende. Det skal jeg ikke være. Jeg reiste til dama med saksa i dag og fikk tatt vekk de verste lokkene. Det er utrolig godt å sette seg ned i frisørstolen, kanskje med en god hårvask i forkant og nyte livet. Det hadde fort blitt dyrt, men en og annen gang er det greit, slik som i dag. Det er ikke lengden på håret som plager meg mest. Jeg holder på å bli lys blond. Det er som høsten har kommet til hårstråene mine og det er kanskje akkurat det som skjer. Jeg er i livets høst, men slik været har vært her de siste ukene så er ikke det så ille, men jammen er det godt å se ned på gulvet og føle seg litt lettere til sinns. For i speilet ser jeg nemlig en distingvert herre, litt grå ved ørene, men med grått skjegg. Det hjalp på dagens humør og jeg betalte gladelig med deler av skattepengene som kom i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.