mandag 9. oktober 2017

Drivstoffavgifter




Jeg banner muligens i kirka, men i så fall er det kort vei til tilgivelse. Jeg blir skikkelig frustrert over miljøforkjempere som ikke ser forskjell på by og land. By og land, hand i hand heter det. Det er ikke det vi opplever når folk som ikke har muligheter til å bruke kollektive reisemåter blir skattlagt i form av høye drivstoffavgifter. Jeg bor i en by, men selv der er det slik at dersom jeg bruker bil er det kanskje bare en kilometer å kjøre. Ja da, det går an å gå, men da har du ikke min fot å drasse på. Skulle jeg tatt kollektiv med buss, så går den i feil retning først og en sløyfe ut av byen som sikkert fort blir en mil. Siden det ikke er aktuelt skal jeg ikke gå videre på det, men i vårt nærmiljø og i store deler av landet så må man ha bil om man ønsker å leve et normalt liv. Det må man ikke i en storby selv om det også der gir frihet i å eie og kjøre en bil. Jeg har ingen problemer med å skjønne at vi må gjøre noe drastisk for å redusere utslipp, men er det virkelig bilen som forurenser mest og hjelper det å legge på avgiftene, forurenser ikke bilen like mye? Kanskje vi skal legge ned flere gårder. Det hjelper jo på CO2 utslippet, men det hjelper ikke på matmangel i verden. Det snakkes om å dyrke mat i verandakasser i byene. Det er en gimmick, maten trenger plass, maten trenger landsbygda og det samme gjør byene. Vi kan ikke bo i by alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.