fredag 13. oktober 2017

Bil og kjøreglede


Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til en bil. Det har alltid vært et fremkomstmiddel. Det er fram til nå. Går det virkelig an å bli glad i en bil? Jeg har faktisk begynt å lure på akkurat det. Bilen min har vært mye på verksted i det siste, der motoren blant annet ble byttet på grunn av en sjåfør som ikke så en skarp stein. Den steinen førte til bilens hjertestans, men dyktige fagfolk fikk den i gang igjen og jeg kjente faktisk gled over å sette meg inn i bilen jeg har blitt storfornøyd med. Fikk både leiebil og lånebil som sikkert var gode erstattere, men de var ikke som lille Caddy, spesialinnredet for min gale hobby- geocaching. Jeg måtte jo først ut og be om unnskyldning for at jeg ikke så steinen, men det brydde ikke bilen seg om i det hele tatt. Den bare blunket litt med lysene og lot motoren male jevnt og trutt. Jo, jeg tror jeg har blitt glad i bilen. Den første av alle de bilene jeg har hatt. Jeg er litt sur på de som styrer, først anbefalte de å kjøpe diesel, så legger de på avgifter akkurat på denne type bil og prater om å forby dieselmotorer. Kanskje det var et ledd i politikken. Få flest mulig til å kjøpe diesel først, så avgiftsbelegge den mer en bensinbiler. Det er ikke Caddys skyld. Jeg kommer til å ha den så lenge den vil rulle. Så lurer jeg på, dersom man blir glad i en bil, er man da bilfil? Det skal jeg lure på i helga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.