mandag 6. september 2021

Gjestfrihet


Har du noen gang kjent på en ekte velkomstfølelse? Det er som å komme hjem. Opplevde det i sommer da jeg besøkte et vennepar på Ringerike. Jeg opplevde det to ganger i helga da jeg var på et geocahetreff i Sandnessjøen. Det var ikke bare folkene som ønsket oss velkommen, men også naturen med mektige fjell og krystallklart vann. Naturen roper velkommen. Deretter møtte jeg en vennegjeng fra Rogaland som hadde invitert oss til å bo sammen med dem i et hus de hadde leid i forbindelse med treffet. Vi hadde ikke sett hverandre på to år siden den uvelkomne Koronasmitten slo til. Endelig fikk vi møtes igjen. Vi kom sent fram, men det ventet middag på oss og en god kveldsprat. Det er godt å ha venner som er lett å møte og som står med et stort velkomstsmil når du kommer. Så var det møtet med arrangørene av treffet. Det var Nordlendinger og kystfolk. I møte med dem føler du deg velkommen fra første sekund. De bruker fornavn på samme måte som i en familie. Det er godt å møte slike folk og slik gjestfrihet. Takk for hyggelige dager i nord. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.