lørdag 28. august 2021

Mitt Himalaya

 

Mitt Himalaya er bare 336 meter over havet og heter Oftenåsen. En ås full av turstier med spennende trefigurer langs stiene. På toppen finner du verdens største hagestol. Hvorfor den er satt der vet jeg ikke, men stor er den. Det er flott å ha en slik ås rett utenfor stuedøra. De kjappeste entrer åsen på godt under halvtimen, men jeg og Mr. Parkinson brukte 7 timer på turen tur retur. Utslitt kom jeg meg ned til bilen og tenker på de som bestiger betydelig høyere topper. Beinprotesen har fått prøvd seg i dag, litt øm i foten, men glad til sinns. Takker grunnleggerne av stiene for alle hvileplassene de har satt ut, mange med flott utsikt. Det er godt å ha sitt eget Himalaya, et mål for turen. Det gir opptur i dobbelt forstand. Nedturen kan også være krevende. Det kjennes i slitne føtter når bremsene står på. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.