søndag 3. mars 2019

Helsevesenet Michelin guide


Det er kanskje stygt av meg å rangere helsevesenets tjenester, men synes at noen ligger et skritt foran andre. Det betyr ikke at de andre er dårlige. Jeg har i løpet av 4 år fått erfare en del og kan sammenligne noen av tjenestene. Sykehus, fastlege, ergoterapi, NAV, rehabilitering, DMS, akutt tjenesten, legevakt, tilsynsleger, ortopediske verksted og for ikke å glemme, transport av pasienter. Jeg har jobbet med en bok under disse årene. Den skulle vært avsluttet for lenge siden, men hver gang det skulle gå bra, så gikk det galt. Nå er jeg så dristig at jeg tror jeg kan få den ferdig i vår. Jeg vil allerede nå annonsere at dersom jeg hadde hatt anledning til å dele ut helsevesenets Michelin stjerner så er det tre klare vinnere, som hadde fått tre stjerner. Meråker Kurbad, fastlegen min og Ortopedisk avdeling 3 på St. Olav, Så hadde det vanket 2 stjerner til ortopedisk og kirurgisk avdeling på Levanger, samt DMS og Egge rehabilitering. Glemte en, anestesilegen som tok en blodgassprøve uten at det gjorde vondt (det er normalt vanvittig vondt). Resten må jeg vurdere litt før de får karakter. (Pasientreiser er ikke en gang på kladdepapiret, pluss noen tilsynsleger) Da går jeg inn i siste uke i Klæbu og gleder meg til å komme hjem etter 4 måneder borte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.