mandag 4. mars 2019

Signe Maten




Signe Maten sa hun da hun satte seg. Jeg var raskt ute med hånden og sa, - Kjell Løvik. Skjønner ikke hvorfor hun ble så paff, men det får være hennes sak. Jeg tror jeg har fått spiseforstyrrelser. Blir ofte forstyrret når vi spiser. Det er seks stykker ved bordet og når noen ikke hører godt, andre hvisker når de snakker og noen snakker utrolig mye, mens en hyler på hjelp, så vil jeg kalle det forstyrrelser. Det er trangt som pokker ved bordet, viktig å få inn takten på naboen, men når han er over 90 så går handa saktere enn min, så maten faller ofte av gaffelen. En ny spiseforstyrrelse. Gått over til hurtigspising. Treretters med skibytte, smørefrie skiver med sundt pålegg. Skulle jo gå ned i vekt her, men kan ikke gå på vekta slik at ernæringskonsulenten ser på. Går utenom alle slike. Ved kaffen er det delt opp i to avdelinger med kaker. En avdeling for syltynne og en for diabetikere og overvektige. Det er delt med et eget skilt. Fant raskt løsningen i kveld. Flyttet bare skiltet litt, da ble det fastelavnsbolle og et bløtkakestykke. Signe maten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.