tirsdag 14. juni 2022

Fraktet til sykehus

 


"Den skadde ble fraktet til sykehus med luftambulanse." Det er en frase vi hører ofte i media. Er pasienten dårligere da enn når de fraktes med en bil? Det går sikkert litt raskere, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal vite hvordan pasienten ble sendt til sykehus. Hadde pasienten måtte gå til sykehuset med brukket bein fordi luftambulansen ikke kunne lande vil det ha en nyhetsverdi. Det samme om vedkommende ble sendt til sykehus med hest og kjerre. Hvorfor sier de ikke at pasienten ble sendt til sykehus med en Volvo, Mercedes eller VW ambulanse? Hvorfor må vi bokstavelig talt på liv og død  vite hvordan den skadde eller syke ble sendt til sykehus? Det skjønner jeg bare ikke. For ordens skyld. Jeg tar ikke skade av å høre det på nyhetene, men jeg synes bare det er pussig at det er viktig å ta med i en nyhetssak. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.