torsdag 24. januar 2019

Nye ord


Liner er den hvite som er utenpå stumpen
Jeg har lært en masse nye ord den siste tiden. Liner, Lemax, sadelemboli, stump, Neontin og mange flere ord jeg aldri hadde hørt om før. Stump hadde jeg forresten hørt om før, men ikke i den sammenhengen det nå blir brukt. De andre ordene har ikke ordlista hørt om heller og markerer det med en rød strek slik læreren min flittig gjorde på barneskolen. For ikke å snakke om tysklæreren min som spurte om han kunne sette en rød strek under de ordene som var rett, slik at han slapp å bruke opp alle rødblyantene sine. Så det skal vi ikke snakke om, slike motivatorer skal man gå stille forbi. Dietsen min er sendt til Levanger og jeg sitter i Klæbu i en lånt rullestol, for du visste vel at Diets er et rullestolmerke. Tysk sådan og kollisjonstestet ifølge ISO 7176-19. Ikke småtterier. Lurer på hvordan det går med han oppi under en kollisjon med hva det måtte være. Litt usikker på om han er ISO testet. Det er ikke lett å orientere seg i denne nye verden av ord og merker. Prøver å finne ut hva en sånn sak som ikke er en elektrisk rullestol (får assosiasjoner til fengsel i USA) heter, men som er elektrisk likevel og kjører på veien, fire hjul, sete og sykkelstyre. Hva i all verden heter den?

1 kommentar:

  1. Hei Kjell . Tror en sånn elektrisk sak kalles for scooter eller mincrosser. Sjekk dette på Google og se om det er riktig . Lykke til med videre rehabilitering. Hilsen fra oss i Horten

    SvarSlett

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.