søndag 27. januar 2019

Glede


Glede kan være så mangt. Vinne 35 kroner i Lotto, enda jeg har spilt for 100. Telefon fra en venn eller en som bryr seg, slik to stykker som hadde amputert gjorde. Det kan være å få lov til å sende noen overraskende kroner til ungene. Skjønner nå hvorfor moren min alltid stakk til oss noen penger da vi reiste etter besøk. Det er en glede å gi. Glede kan også være kjenne på det å leve eller å få til å gå med en krykke. Glede kan være å få overraskende og planlagte besøk slik jeg fikk i helga. Takk for hyggelig besøk, Lisbeth, Øyvind, Ole, Haakon og Christa. Glede kan være å se at noen andre lykkes enten det er på skytebanen, på skolen eller på jobb. Glede kan være å høre at noen som har betydelig verre situasjon enn meg selv, holder sykdommen i sjakk. Glede kan være å se andre som hjelper når de kan og tar ansvar de ikke hadde før. Glede kan være at venner tilbyr sin hjelp. Glede kan være små hyggelige meldinger på nett og glede kan være å våkne til en irritert vekkerklokke som vil ha deg opp til en ny dag. All den gleden har jeg fått opplevd den siste uka. Ønsker deg en gledelig ny dag og ny uke.

1 kommentar:

  1. "Herre e da bærre barneskireinn mot my ainna æ har verri ut fer" sa svigerinna mi (Mosviking vettu) da hu va ein fot kortar. Det e å ein form for glede. Evt lettelse. Nu kjeinne æ to med ein fot. Bli ein ragg på dåkk kvar det. Heildigvis e det itj samme fot. ����

    SvarSlett

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.