tirsdag 22. januar 2019

En tynn tråd


Av og til er det godt å stoppe opp litt og tenke over livet. Det er ikke en selvfølgelighet at vi får være med så lenge som vi håper. Det passer sikkert aldri å forlate denne verden. Sist lørdag var det nære på at den tynne lina som livet henger i røyk. Legen gav ingen garanti for at jeg ville være i live søndag morgen, men lina holdt. Denne tynne linen har fått meg til å tenke på hvor godt det er å være her. Vi har mange viktige mennesker rundt oss alle sammen, familie, venner, kollegaer, bekjente, FB-venner eller hva det måtte være. En av de viktigste menneskene i mitt liv dukket i form av en ung sykepleier på Meråker Kurbad. Ingrid ble min livredder fordi hun ikke gav seg. Fordi hun ikke ville høre på at det var en forkjølelse som jeg mente det var. Takk blir for fattigslig i en slik sammenheng. Det er rart å sitte slik å snakke om liv og død. Det er likevel litt godt og ikke så skummelt som en skulle tro. Jeg er glad alternativet ble at jeg kunne skrive takk selv og at blomstene som ble sendt gikk fra meg til de herlige menneskene som har valgt helsevesenet som arbeidsplass. Jeg har hyllet helsevesenet tidligere og gjør det nok en gang. (PS. Gjelder ikke pasientreiser.) Takk til dere alle som bidrar til at vi som er pasienter i en eller annen sammenheng har det så bra som mulig.

4 kommentarer:

  1. Å,Kjell! Så godt at det gikk bra med deg, og at du har livsmot og glede. Jeg ønsker deg god bedring og gode dager framover. Det er lenge siden vi har møtt hverandre, men jeg tenker ofte på deg. Du var en viktig person for meg og familien min i mange år. Varme tanker fra Berit Ådnevik

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig tilbakemelding. Du og Terje var to mennesker som betydde veldig mye for meg i perioden og årene rundt Risøya.

      Slett
  2. Livet henger i en tynn Tråd. Heldigvis ser det ut som din livstråd er spunnet med "Bjønntrå". God Bedring
    Mvh. Johan Skaanes

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.