tirsdag 16. mai 2017

Glede



Glede er ingen selvfølgelighet i livet. Noen ganger er vi langt unna smilet og lykken, andre ganger bobler det av glede og smil. Akkurat nå er livet som en nyåpnet flaske Farris. Det bobler av glede. Først og fremst fordi ungene har fått jobber og sommerjobber. Så fordi de har kommet i gang med utdanning som ser spennende ut og som kan gi dem en trygg fremtid. I løpet av våren har brikker falt på plass og det kjennes godt. Så min personlige glede over å kunne sette fra meg krykker etter to år med mange operasjoner og utallige opphold på sykehus og institusjoner. I dag gikk jeg en tur bare for å kjenne at det var godt å gå. Ikke mer enn 200 meter, men i morgen blir det kanskje dobbelt så langt. Dagen etter tre ganger så langt og plutselig er jeg på tur i skogen og på fjellet. Skrivelysten er kommet tilbake og jeg er godt i gang med manus til to bøker. Det er ikke måte på når man først blir truffet av gledesbølgen. Så er det stor glede over at våren er kommet. Jeg håper at hagegleden også ligger latent, men der trenger jeg en kraftig dose, men jeg vet den er der. Så er det snart tid for å komme seg på jobb igjen. Det blir godt å kunne sette seg til lunsj sammen med trivelige kollegaer igjen. Så er det gleden av å være fri i et fritt land. Det er verdt å gå i tog for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.