tirsdag 22. mars 2022

Nedbør

 

Vi har hatt et fantastisk vårvær her jeg bor, men i morgen kommer regnet. På radioen klager de over at regnet kommer. Tenk om det aldri kom? Det er verdens vanndag i dag og der får vi opplyst at kun en prosent av vannet på jorden er drikkevann. Bør vi ikke da takke værgudene for at de har forært oss friskt vann? Nok en gang har vi trukket vinnerloddet. Jeg kan bare gå ut på kjøkkenet og skru på kranen og få kaldt godt drikkevann uten å være redd for å få i meg mange farlige bakterier. Jeg kan gå inn på badet og inn i en dusj og vaske kroppen. Jeg kan gå på do og trekke ned avlatene uten å måtte finne et hull i naturen å gjøre fra meg. Derfor takker jeg inderlig for at himmelen av og til åpner seg og gir oss mer vann, vasker naturen og gir liv til mennesker, dyr og planter. Takk for vannet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.