lørdag 26. februar 2022

Jeg vil ikke dø

 

De sitter i tilfluktsrom med munnbind for ikke å bli smittet av Korona, mens rakettene slår ned i nabolaget. Ei lita skrekkslagen jente gråter og sier -Jeg vil ikke dø. Hjerteskjærende scener fra vettskremte mennesker som uskyldig har havnet opp i en forferdelig situasjon. En eldre kvinne har ikke funnet fram til noe tilfluktsrom. Hun går gråtende rundt i gaten og roper om hjelp. Vi sitter trygt i våre stuer og følger nyhetenes grufulle bilder. Dette er ikke et dataspill der man kan starte på nytt om man blir rammet. Dette er ekte raketter og bomber som dreper der den slår ned. Oppe i alt dette finner vi vettskremte barn, eldre og syke som ikke har noen mulighet til å verne seg mot krigens grusomheter. Jeg skammer meg nesten over mine egne bekymringer, enten det er om jeg blir bra igjen av Koronasmitten, om strømpriser og at dieselen koster over 20 kroner. At renta går opp eller at jeg får gnagsår av protesen jeg bruker. Ta vare på hverandre og hjelp der du kan. Dette går ikke over. Mange vil måtte leve med inntrykk resten av livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.