fredag 25. februar 2022

Frykt

 

Hvorfor er det slik at land som har millioner av innbyggere lar seg styre av de galeste innbyggerne? Hva er det som gjør at befolkningen finner seg i at lederne deres fører dem ut i krig? Hva er det som gjør at soldatene ikke snur seg og vender våpnene mot egne gale ledere som undertrykker sitt eget folk og som er skyldige i massedrap for egen vinning? Jeg er forbannet. Jeg er redd. Jeg er oppgitt og jeg er svært bekymret for hvor dette vil ende. Ikke så mye på egne vegne, men på grunn av mine etterkommere, på grunn av det manglende menneskesynet enkelte groteske verdensledere har. Jeg håper at ordet vinner over våpen, men jeg er redd mange vil dø før krigsforbryterne blir stilt ansvar for sine handlinger. Det er så ufattelig trist at svake ledere i store land bruker militær styrke som kompensering av egen svakhet.  Stakkars lille Putin som tror verden vil se på ham som en mektig mann. Vi ser en ynkelig mann som setter verdensfreden i fare. Dette handler ikke om det russiske folk. Jeg er sikker på de er like redd for en krig som jeg er. Det er ikke folket i et land som ønsker krig. Det er maktsyke redde ledere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.