onsdag 6. oktober 2021

Fin på håret

 

Jeg kunne tenkt meg å starte som handelsreisende i hårprodukter, en såkalt hårreisende. Det er noe folk ikke greier seg uten. Har unngått tupe og hentesveis så langt, kutter det bare ned til 3 mm, så slipper håret å flagre i vinden. Noen vil påstå at det er for å skjule grå hår, men slikt har aldri grodd på skallen min. Det er lys blond om noen spør. Nå er det mange ting som kan gi meg grå hår, blant annet økende strømpriser og høyere renter. Det kan også få de tre mm hår til å reise seg lik busta på en gris. Jeg er sløv når det gjelder andres hår og klipp. Synes det er vanskelig å se om noen har klipt seg eller farget håret. Det er kanskje en mannegreie og ber alle nyklipte kvinner jeg måtte kjenne om en dyp unnskyldning om jeg ikke skulle legge merke til forandringer enten det gjelder stil, lengde eller farge. Jeg er imponert over de som legger merke til forandringene på folk rundt seg. Nå slipper jeg lettere unna etter jeg sluttet på jobb. Treffer ikke folkene så ofte at jeg kan se endringer. Hårfine forandringer er ikke så lett å se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.