torsdag 11. juli 2019

Reddet av bier og humler



Jeg klarer ikke å holde plen og hage slik omverden oppfatter en hage skal være. Så kom bier, humler, veps og andre insekter meg til unnsetning. Nå oppfordres alle til å la hagen gro og ikke slå plenen slik at insektene har gode forhold. Et klimatiltak jeg rett og slett forguder. Nå har ikke naboene klaget, men selvfølelsen av å ha en hage som gror igjen var inntil insektene kom eller rettere sagt ikke kom, svært dårlig. Jeg har alltid likt å stelle i hagen, lage en spennende hage. Nå klarer hagen det selv. Jeg kan vasse i høyt gress, se kløver og andre vekster kjempe seg til en plass til glede for en nektarhungrig bie eller humle. For mitt eget velværes skyld har jeg en automatisk klipper som tar seg av litt av plenen, men resten klarer seg selv. God sommer til både deg og insektene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.