tirsdag 26. juli 2022

Spelet 2022




For et spel det blir i år. Jeg har vært med i Spelet om Heilag Olav i mange år både som deltaker og som tilskuer. Årets forestilling blir bare helt fantastisk.  Det kommer en dråpe vann både oventil og nedentil. Jeg har ikke sett noe lignende på Stiklestad noen gang og det har sannelig vært gode spel tidligere også. Skal du kun se et spel i løpet av ditt liv, så er tiden kommet. På prøven i dag glemte jeg at jeg var på et teater. Jeg levde med og tok meg i å si kjente replikker flere ganger. Jeg var med i handlingen. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en slik opplevelse. Stykket er velkjent, men jammen er det stappfullt av overraskelser som venter og du må følge med allerede fra start av. Vakre effekter og spennende sceneskift godt ledet av koreograf Belinda Braza og instruktør Peer Perez Øian. De er magikere. Før hørte man ofte at det er musikken som bærer stykket. Nå vil jeg påstå at det er to likeverdige bærebjelker som tar oss med bakover i historien. Kjempebra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.