tirsdag 4. januar 2022

Logoped

Jeg må bare innrømme det. Jeg har tatt til flaska. Tre ganger om dagen må jeg innom den, men om du nå tror at jeg har blitt drikkfeldig så tror du feil. Jeg fyller vann på ei brusflaske og setter et rør nedi og blåser ned i vannet, ikke for hardt for da spruter det opp i skjegget. Så skal jeg si O, deretter O høyere og høyere, deretter lav O. Operasangere og skuespillere gjør det samme for å få god stemme. Ikke vær redd. Jeg skal ikke synge opera. Så kommer neste øvelse, leser et stykke tekst med en kork i munnen. Ser og høres noe sært ut. Som ikke det var nok sier jeg alle vokalene i alfabetet med stigende stemme, Så roper jeg HEI høyt. Er livredd for at noen på gata hører meg. Når jeg er ferdig med det biter jeg meg selv i tunga og svelger 10 ganger og dermed er stemmen reddet for den dagen. Logopeder er artige folk, med masse rare øvelser på lager. AAAAAAAAAAAA, EEEEEEEEE, IIIIIIIIIIII,  OOOOOOOOOOOOO, UUUUUUUUU, YYYYYYYYY, ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ, ØØØØØØØØ, ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ. Nå må jeg på flaska.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.