søndag 16. januar 2022

En kopp kaffe

      

               


"Vi må ta en kopp kaffe en dag". Du har sikkert sagt dette til noen du også. Det har jeg gjort. Den siste gangen jeg sa det ble det for sent.  Det fikk meg til å tenke på mannen som hadde tatt fram det fineste undertøyet til sin kone. Han hadde gitt henne det på bryllupsdagen, men hun ville vente med å bruke det til en helt spesiell anledning. Nå hadde hun fått silkeundertøyet på.  Dagen var kommet. Mannen ville at hun skulle ha det på nå. Den vakre konen hans lå i en kiste ved siden av senga til de to. For meg ble det en kaffekopp. Siste gangen jeg snakket med en nær venn av meg avtalte vi at vi måtte møtes snart og ta en kaffekopp. Vi rakk aldri det. Jeg skulle vært flinkere til å ta fram de fineste glassene med høy stett. Dekke fint på bordet selv om det er en hverdag. Vi kjenner ikke morgendagen, så kanskje vi ikke skulle utsette kaffekoppen til senere. Kaffen kan fort bli kald.                       

1 kommentar:

  1. Takk for en viktig og nødvendig påminnelse, Kjell!
    Fortsatt god helg ønskez deg.

    SvarSlett

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.