torsdag 25. mars 2021

Fotballgalskap


 Jeg tror jeg banner i kirka i dag, men da er jeg nært stedet der jeg får tilgivelse. Det er måten fotballen opptrer på som får meg til dette. Menneskerettigheter og smittevern er underordnet elitefotballen. De må få trene og de må få dra til OL. Et spedt forsøk på å markere sin motvilje mot arrangørene av kommende OL skulle gi  landslaget den alibi de trenger for å markere hva de tenker om brudd på menneskerettigheter. Rødt kort spør du meg. Fotball er så viktig de gir faen (her kom banningen) i smittesituasjonen vi er oppe i. De må ha treningskamper for å kunne prestere når alt åpner igjen. Ja tenk det. Det ville være en katastrofe for landet om de ikke fikk trent. De vet sikkert noe om smitteveier som ikke FHI kjenner til. På en annen side ser jeg feige politikere som gir grønt kort for fotball elite mens de stenger ned alt i smittefrie områder ellers. Etter min mening et hån mot andre som står på døgnet rundt for å hindre og behandle smitte. Samfunnet ellers stenger ned og taper store summer og forstår at strenge tiltak er nødvendig for å få bukt med smittepresset. Det er vel ikke lenge før fotballspillere forlanger å stå først i vaksinekøen også. Nok et rødt kort. Norge klarer seg godt uten fotballkamper, men kanskje ikke uten besteforeldre. Da har jeg bannet nok i kirka for i dag. Jeg er klar for straffesparkene som sikkert kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.