mandag 16. juli 2018

Den gode klemmen




Det finnes mange gode klemmer, men Stiklestadklemmen ligger helt i toppskiktet. Det er klemmene som utveksles når det er et år siden sist vi møttes. På et år har mange opplevd både vonde og gode hendelser. Da er det godt å se hverandre igjen, kjenne at man er velkommen. Du kjenner klemmen lenge før den skjer. Du ser det i øynene til den som kommer mot deg. Stiklestadklemmen inneholder så masse. –Takk for sist. – Godt å se deg. – Jeg er så glad for at du kom i år også. -Jeg vet du har opplevd tunge stunder, men gled deg her med oss i noen dager nå. Nyt øyeblikket når den kommer. Den skal vare noen sekunder og skal gjerne inneholde et par klapp på ryggen. Det er godt å se at gamle deltakere stikker innom og har med seg Stiklestadklemmen, Stiklestadklemmen er godklemmen sin det. Den finnes i forskjellige former, omtrent som strøet på softisen. Mann til mann klem, kvinne til kvinne klem og kvinne til mann klem, øyeklemmen, den som sier at jeg har lyst til å klemme, men er usikker på om du vil. Ikke vær redd, alle tåler en Stiklestadklem. Den varer lenge etter at du har fått den. Den kan vare langt utover høsten for noen. Den kan legge seg på minnet og strømme opp i hjertet når du tar den fram. Nå høres jeg sikkert forelsket ut og det er jeg, men det er i den gode klemmen. Den som overgår en sommerdag og rydder plass i kroppen og sier – Du betyr noe for meg. Du betyr noe for miljøet. Klemmen er den viktigste delen av det sosiale limet på Spelet. God klem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.