fredag 27. januar 2023

Bekymret gammel mann

 

Jeg har med interesse fulgt debatten om forholdene på noen alders- og sykehjem. Det er skremmende. Nå er det ikke enkelttilfellene som skremmer meg mest, selv om det er helt forkastelig at man ikke klarer å håndtere situasjonen bedre. Det som skremmer meg mest er at vi blir stadig flere eldre og færre til å ta vare på oss. Det lover ikke godt for alderdommen. Skal skynde meg å si at jeg har brukt sykehustjenester, hjemmesykepleie og tjenester fra opptreningsinstitusjoner uten at jeg har sett eller hørt om at noen ikke fikk godt stell. Jeg tror det er viktig å sette lys på uverdige forhold, men jeg tror også at det er viktig å si at de fleste steder har man gode forhold. Slik jeg kjenner helsepersonell er de genuint interessert i å gjøre en god jobb. Når det ikke alltid skjer så er det flott at noen av dem står fram og avdekker forholdene. Det kan ikke være noen overraskelse at antall eldre vokser og at vi trenger hjelp. Det må politikerne ta ansvar for. Ikke utslitte helsearbeidere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.