onsdag 1. desember 2021

Troll i ord

 

Det er farlig å mene noe på nett. Nettrollene spretter ut fra bergene sine og valser over oss med et språk som ikke står i ordboka. Jeg var nylig utsatt for dem og nettstedet innlegget mitt sto på ble stengt for kommentarer. Da gikk trollene til angrep på nettstedet også. Merkelig at at når nettrollene blir utestengt så er det et angrep på frie meninger, men når vi andre mener noe så blir vi bedt om å holde kjeft eller dra til Kina. Vi blir beskyldt for å være hjernevasket om vi kommer med utsagn og innlegg de ikke er enige i. Vet ikke hvem som er hjernevasket, men føler vel at det i så fall er flere enn meg.  Vil jo påstå at det er bedre å få rengjort hjernen i ny og ne enn ikke å ha hjerne. Jeg vil ikke at alle skal være enige i det jeg skulle finne på å skrive om, men nettroll er ikke velkommen på sidene mine og vil bli slettet fortløpende. Jeg skal slettes ikke påstå at mine meninger er rett, men det er mine meninger som helt klart kan motsies bare det gjøres på en måte som om det skulle vært en samtale over en kaffekopp. Jeg blir ikke skremt av krasse utsagn. Jeg synes heller litt synd på de som debatterer med et språk som viser klart hvilket sosial stempel man kan sette på dem. Jeg har i min karriere  som journalist og kommunikasjonsrådgiver mottatt kjeft, noe berettiget og noe hinsides all fornuft. Jeg har mottatt to drapstrusler og om ord kunne drepe ville jeg vært død for mange ord siden.  Da er jeg klar for nye angrep. så får vi se om det går troll i ord denne gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.