torsdag 16. desember 2021

Bare 1 fot

 

Det lukter trykksverte av eskene som kom inn døra i dag. Boken som til slutt ble en virkelighet har kommet. I flere år ut og inn av sykehus og institusjoner er grunnfundamentet i boken. Den er en hyllest til de som jobber i helsevesenet og som hver dag står på for at vi som er pasienter skal ha det bra. De aller fleste lykkes med det med noen få unntak. Dette har blitt en personlig bok om det å være pasient over lang tid og som til slutt endte med å fjerne en fot. Boken handler mye om kommunikasjonen som foregår i helsevesenet, om tårer, masse smil, om de som sto på ekstra mye og om de som gjorde hverdagen til en langtidspasient til en god helseopplevelse. Du får møte noen av de unike menneskene ved  forskjellige institusjoner, som DMS i Steinkjer, Sykehuset Levanger, ortoped og kirurgisk avdeling. Det som het Egge rehabilitering, Selli rehabilitering i Klæbu, de fantastiske menneskene ved Meråker kurbad og sist, men ikke minst alle ansatte ved ortopeden ved St.Olav og selvfølgelig fastlegen min. 

Boken handler om en kamp mot bakterier som ikke ville gi seg. Den har mye humor og smil. Selv om boken først og fremst skal være en hyllest til de som hjalp meg, inneholder den også noen episoder som man ikke skal være stolt av. Da snakker jeg om tre leger og håndtering av pasienter som skal flyttes mellom institusjoner.

Takk for at dere står på både i disse dager med mye smitte og for all den fantastiske hjelpen jeg fikk. Nå går dagene bokstavelig talt godt, tross en tilleggsdiagnose  som jeg kaller herr Parkinson, men jeg lever godt med både han og amputert fot.

Boken koster 300 kroner, pluss porto

Den kan bestilles på epost: kjell.lovik@ntebb.no 

1 kommentar:

  1. Har lest boken og håper den kan være del av hva sykepleiere og leger har som pensum i faget «Kommunikasjon» i utdanningen. Bra å lese for alle andre også. Takk for å dele dette med oss som leser boka!

    SvarSlett

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.