mandag 12. april 2021

Sprit eller blekk


 Steinkjer er stengt ned. Det er kanskje ikke så underlig i den verden vi lever i. Vi skal helst være hjemme og ikke reise ut til andre kommuner. Jeg hadde tenkt å gjøre minst to ting som pensjonist. Skrive og komme meg ut på geocaching. Nå skal det være to meter mellom oss og det gjør at to mann i bilen setter en stopper for det. Så bred bil har jeg ikke. Jeg kommer meg heller ikke over kommunegrensene om jeg følger anbefalingene til kommunen. Heldigvis er noen kommuner slått sammen så det øker mulighetene. Jeg satser på å sette meg ned foran tastaturet og skrive litt i stedet. Jeg hadde behov for å skrive ut noen ark, men det var tomt for blekk. Dro derfor til byen for å kjøpe dette, men tror du ikke at butikken var stengt. Det var bare matbutikker åpne, sammen med apotek og polet.  Den eneste spriten jeg trengte var håndsprit. Så nå sitter jeg og er nedstengt og venter på at viruset blir tatt av vinden og blåst til en annen kommune. Jeg kan skjønne at blekkbutikken ikke er åpen, men jeg skjønner ikke hvorfor polet er så livsviktig og må være åpent. Det kan ha noe med at de som ikke klarer seg uten vin eller sprit ei helg eller to kjører til nabokommunen og kjøper edle dråper. Hvorfor tror de ikke at vi blekkavhengige drar til blekkbutikken i Verdal eller Namsos? Det kan kanskje også være at det er lettere å drukne sorgene i sprit enn blekk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.