onsdag 21. april 2021

Gode naboer gull verdt


 Jeg kikket litt tilfeldig ut av vinduet i dag. Det var folk i hagen min. Naboen hadde hentet rive og trillebår og satt i gang med en opprenskning av flere års brakklegging på grunn av sykdom hos hageeier. Det var vondt å se at hagen grodde mer eller mindre igjen. Fremmedarbeideren Gardena holdt en liten del av plenen oppe, men busker, blomster og trær vokste fritt og uhemmet. Det var det bare biene som likte. Dette innlegget handler ikke om hage, men verdien av å ha gode naboer og det kryr det av i mitt nabolag. En annen nabo hjelper meg med snøen som falt både i fjor og i år. Det er en ubeskrivelig glede å oppleve, men også litt sårt. Jeg har ikke så mye å bidra med den andre veien. Jeg har egentlig bare hatt gode naboer når jeg tenker meg om. Har aldri kranglet om et tre som skygger for sola, tross kampen om solstrålene er heftig i de trønderske alper. Vi har til og med gode naboer i øst. Vi får ikke besøke dem for tiden, men den dagen kommer nok. Tilbake til gatas naboer. Verdien av å ha mennesker rundt seg som bryr seg og skjønner at en hjelpende hånd er viktig, takker jeg inderlig for. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.