torsdag 1. april 2021

Kor ska vi reis hen da?


 Jeg holdt på å si, reis til Bloksberg. Jeg mener det ikke så bokstavelig, men jeg kjenner en liten skuffelse over vårt årlige påskeprogram; "Kor ska vi reis hen da?" Det er ikke programlederens skyld. Han er fantastisk og har jobbet lenge med oppgavene sine. Jeg snakker om deltakerne. Noen har team rundt seg som taster raskt på Google for å hjelpe den som er på lufta. Noen ganger hører vi faktisk klikkingen på tastaturet. Noen er ærlige på dette, mens andre prøver å dekke over at de har elektronikken til hjelp. Google skaffer opplysninger i løpet av millisekunder. Det kan slå ut i at noen deltakere blir med i hele programmet og slipper få andre til. Bare så det er sagt. Jeg er ikke en av dem, men jeg gleder meg hvert år til Viggos program. Nå har det blitt kjedeligere. Føler at det har blitt en konkurranse om å være best på tastaturet. Vi ser det også i spørreprogram der det stilles spørsmål om musikk. Det tastes der også og på mobiltelefonen er det flere apper som leter opp hvilken låt som spilles, og alle opplysninger om artist og tekstforfatter. Hva skal vi gjøre med dette da? Egentlig vet jeg ikke, men at det er mindre interessant å høre på er min konklusjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.