fredag 12. april 2019

Trebein




Dette er egentlig en god påske hilsen. For meg startet denne påsken i dag med en flott tur til Trondheim i strålende vær med taxi og pasientreiser. Tenk at jeg sier noe positivt om dem, men strålende sol, litt tidlig henting og en trivelig sjåfør, da blir det bra. Vel framme i Trondheim kjøpte jeg en konfekteske og dro opp på avdelingen jeg lå i to måneder. Det er nesten galt å si at jeg savnet dem, men ble mottatt med jubel over at jeg kom gående uten krykker eller kanskje det var konfekten. Gode klemmer fra gode hjelpere gjorde dagen betydelig bedre. Alle som skal kappe bein, dra til ortopeden på St. Olavs. Etter undersøkelse av lege ble det fastslått at alt var kjempebra, smilet ble bredere og bredere. Så bar det til TOV, Trøndelag ortopediske verksted, der fikk jeg ny protese og den gamle ble gjort om til dusjprotese, så nå har jeg tre bein, et fast og to lausbein. Her traff jeg Nils Arne Eggen og det ble en trivelig prat om det å holde humøret oppe, tross manglende fottøy. Så kom en ny drosje og hentet meg for de 12 milene hjem. En herlig kar fra Burundi.  Vi snakket om kulturer i våre to hjemland og mye mer. Derfor er dette en glad dag som jeg håper å kunne føre videre til deg. Savner nok å sette meg i bilen i dag og dra opp på fjellet med Røde Kors, men det finnes jammen mye fint i Lego for oss hjemmeværende også. God påske folkens.

1 kommentar:

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.