mandag 12. mars 2018

Sånn går no dagan!


Jeg hører stadig vekk noen sier;
- Dagene går heldigvis fort
- Dagene går så seint
Det jeg undres over hvorfor dagene på død og liv skal gå så fort? Stikkordene på død og liv er jo særdeles viktig i den sammenheng. Skal dagene gå fort slik at vi skal skynde oss til dødsdagen? Eller er det helga vi mener? Jeg vil at dagen skal gå seint. Jeg kan skjønne at natta kan gå fort noen ganger, men dagene vil jeg nyte. Kanskje det er en del av det å komme opp i årene. Jeg undrer likevel på  unge mennesker som sier at dagene går sent eller at klokka står stille. Hvor skulle de ønske de var i livet? Hvor fort ønsker dere at livet skal gå? Jeg tror at jo eldre man blir jo bedre er det at dagene varer. Det er jo det som er så fint med sommeren. Dagene er lange. Vi har god tid.  Er det fordi vi venter på noe, som gjør at dagene blir lange? Er det helga vi venter på så vi slipper å jobbe? I så fall liker vi ikke å jobbe? Jeg kjenner en del som synes dagene er lange nettopp fordi de ikke har jobb.  Bare en tanke om lange dager og et  håp om at  denne blir lang også og at jeg når fram til morgendagen. Jeg er overlykkelig for at jeg ikke er en døgnflue.


#Samfunn, #alderdom, #samfunn #livet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.