fredag 10. mai 2024

Ikke sant

Jeg hørte nettopp en som ble intervjuet på radioen som i annenhver setning brukte uttrykket "ikke sant". Da blir jeg i stuss. Var det han sa sant eller ikke sant? Det kunne være en bekreftelse på det han sa, ikke sant. Det kunne også hende han drev ap med oss, ikke sant. Uansett er det utrolig irriterende å høre slike fraser når de kommer som skutt ut fra et maskingevær, ikke sant. Jeg må innrømme at jeg mistet innholdet i det han svarte. Jeg ble så opphengt i uttrykket der jeg satt og ventet på neste gang det ble brukt, ikke sant. Variasjon i språket er viktig, ikke sant. Jeg lurer forresten på om det skal være spørsmålstegn etter ikke sant. Det bør det sikkert være om man er ute etter en bekreftelse, på det man sier, ikke sant? Jeg skal gi meg nå, så får du selv avgjøre om det er irriterende å oppleve slike ordgjentakelser, ikke sant. For meg er det sant. Ikke sant.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.