mandag 19. februar 2024

Rutte med


 Nå skal vi rutte litt. Jeg vet sånn noenlunde hva det er å rutte med, men jeg skjønner ikke hvordan dette har oppstått. Det brukes gjerne i sammenheng med økonomisk kommunikasjon. Alle renteoppgangene har gitt oss mindre å rutte med, mens bankene da trolig rutter ekstra mye. Kan ordet brukes i andre sammenhenger? Kan jeg rutte med antall fridager i året? Kan jeg rutte med mat? Kan jeg rutte med antall strømper i klesskapet? Jeg vet ikke, Når rutter vi? Er det når vi samler pengene på konto eller er det i det øyeblikket vi bruker bankkortet? Når er vi ferdig med å rutte? Kan vi rutte for mye? Jeg vet ikke, men tror jeg liker at sentralbanksjefen sier at vi nå kan rutte litt ekstra. Rutt i vei folkens. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.