tirsdag 25. oktober 2022

Uten vann

 

De graver i gata mi. Vi skal få ny vannledning og kloakk. Gata ser bombet ut. Vi var uten vann i hele fem timer da de skulle gjøre noen omkoblinger. Vi fikk en rekke meldinger fra kommunen om dette. Det ble anbefalt å tappe opp vann til drikke, bad og ta dusjen før de stengte av. Det er først når man ikke har vann og strøm at en merker hvor hjelpeløs man blir. Dette er i velferdsstaten Norge. Hva med de som for få uker måneder siden levde omtrent som oss? Jeg tenker selvfølgelig på ofrene i Ukraina. De mangler vann og strøm. De koker og steker maten sin utendørs og de store hullene i hage og vei er ikke laget av gravemaskiner, men av bomber og raketter.  Jeg skammer meg litt for at jeg tenkte at det var litt plagsomt å sikre mitt eget vannbehov. Folkene som ble rammet ble også varslet av sin kommune, men det er en betydelig forskjell på å få en sms mot det å bli varslet med flyalarm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.