tirsdag 25. mai 2021

Vaksine til besvær

 

Debatten går om sentrale personer i beredskap skal få Koronavaksine. Det er etter min mening viktig og rett. Det hjelper ikke å ha en fullsatt buss når sjåføren ikke er der.  Dette er en debatt som blir konstruert bare for å lage debatt. Stortingsrepresentanter og regjeringsmedlemmer som ikke ser at det er viktig å opprettholde beredskapen er mye mer skremmende enn at 500 nøkkelpersoner får vaksinen. Kommunelegene som burde være opptatt av beredskap lager et opprop der de mener disse nøkkelpersonene  sniker i køen. Det er ikke god beredskapstenkning. Om jeg skal kritisere noe er det at det burde vært gjort med en gang. Beredskap handler ikke bare om Korona. Dette er personell som også skal håndtere andre mulige hendelser. For ordens skyld mener jeg også derfor at helsepersonell også bør få vaksine så snart som mulig. Jeg støtter ikke regjeringen i så veldig mye, men i denne saken har de tenkt beredskap og det har vært store hendelser i nær fortid som manglet god beredskap. Dette er å ta beredskap på alvor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.