torsdag 20. mai 2021

Mave til besvær

 


Har du noen gang følt hvordan det er å ikke få på deg setebeltet i et fly eller på en buss? Ikke fordi det er vanskelig å feste, men fordi det er for kort. Du flytter deg til et annet sete om det er mulig i håp om at det var et spesielt kort belte akkurat på det setet, for å oppdage at det var like kort belte på dette setet. Jeg sniker meg til å legge beltet over fanget for at det skal se ut som det er festet. Tør ikke innrømme at det er jeg som er for stor og ikke beltet som er for lite. Så blir det mat og du skal slå ned bordet fra seteryggen foran. I nabosetet sitter den en mann av normal størrelse. Ha trekker lett ned bordet og har god klaring til magen. Jeg får det ikke ned. Det legger seg oppå magen og det er umulig å sette noe fra seg der. Om jeg trekker meg helt bak i setet så kanskje jeg kunne presse det ned, men gir opp. Det blir verken mat eller kaffe på denne flyturen. Sånn sett er der i hvert fall på rett vei til å få ned setebordet senere, når ingen kalorier finner veien til magen i dag. Det har gått år siden dette skjedde, nå passer beltet og bordet går ned, men ny flyr jeg ikke så ofte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.