torsdag 14. juni 2018

Alle vonde ting er 9

Det sies at alle gode ting er tre. Det gjelder ikke vonde ting. Det er for min del 9 eller 10. Jeg får ikke avsluttet boken jeg holder på å skrive om helsevesenet og det å være pasient. Jeg trodde foten ville bli bra etter den 8. sykehusinnleggelsen. Nylig fikk jeg beskjed om at alt må starte på nytt. To store kompliserte nye operasjoner og lange sykehusopphold fra høsten. Rullestol, krykker, opptrening, borte fra jobb og ikke minst borte fra verdens flotteste hobby geocaching. Får trøste meg med Lego. Jeg skal i alle fall bruke sommeren til å ferdes i by, fjell, skog, familie og på scenen om det går. For dere som likte rehabiliteringsbloggen, så må jeg vel børste støvet av den etter hvert. Denne gangen har St. Olav tatt over stafettpinnen. Jeg har gjennom disse tre og et halvt år siden første operasjon lært meg at humor og galgenhumor gjør livet litt lettere, så den løypa har jeg tenkt å fortsette med. Jeg vet inderlig godt at dette ikke er verdens undergang, selv om jeg kanskje i verste fall må betale for en sko ekstra i framtiden. Det går sikkert bra. Om noen kjenner noen som vil ha høyresko størrelse 45, så si ifra. Greit å være forberedt. Ja, ja, sånn går nå sommeren! Ønsker alle en god sommer, spesielt de av mine venner som har adskillig verre diagnoser å stri med. Tenker på dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.