mandag 3. juli 2017

Helt korka



Jeg blir så himlende irritert over leverandørene av melkekartonger og juicekartonger. Det er ikke bare kartongene som er firkantet, men leverandøren også. I en årrekke har de levert kartonger, men å få til en åpning som ikke sender melk og juice utenfor glasset når det er nyåpnet er helt utrolig. Finnes det noe tricks for ikke å søle ved de første hellingene? Jo større kartongen er, jo vanskeligere er det å helle uten å søle. Noen sier du skal holde kartongen med åpningen opp, da spruter det ikke slik, andre sier man skal klemme på kartongen. Det virker delvis, men skvalpet kommer når du stopper opp med fullt glass. Det er utrolig at de ikke har klart å lage en åpning som ikke søler og om de har det er det en godt bevart hemmelighet. Det burde være en lov som sier at det skal stå på kartongen hvordan man heller uten å søle. Når jeg først tar for meg kartongene, så kan jeg kjefte litt på skrukorkene også. Noen av de sitter så hardt at jeg nærmest må i kjelleren å finne en vannpumpetang for å få dem opp. Om produsentene skjemmes så at innholdet at de ikke ønsker at jeg skal få åpnet dem, burde de ikke selges, man vrir jo skinnet av fingrene i forsøk på å åpne skvalpekassa. Det er sikkert bare gamle Graaskjegg som sliter, men neste gang sager jeg dem i to.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Useriøse kommentarer blir slettet. Nett-troll kan holde seg i fjellet sitt ellers setter jeg pris på din mening.